Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Kepada pengunjung blog ini, anda boleh menghubungi saya sekiranya berminat untuk mendapatkan produk yang terdapat di sini dan juga untuk sebarang pertanyaan..
HARGA YANG DIPAPARKAN ADALAH HARGA PASARAN, HUBUNGI SAYA UNTUK MENDAPATKAN HARGA TERBAIK A.K.A TERMURAH UNTUK ANDA!!
Anda boleh menghubungi saya di 0138910078, atau search page saya dengan kata kunci szshoppe serta klik fb profil di bar sebelah kanan anda..scroll sahaja ke bawah yee..

tqtqtq ^_^

Aku Nak BERJAYA!!!

Seperti tajuk di atas..aq nk berjaya..
tpi geram jgak sbb aq susah nk trus berada tetap pda mtlmt aq..
suka utk aq kongsikn satu cerita pendek yg agk menarik tntng kejayaan..

Mengisahkan kisah 2 sahabat; Ali & Abu
Ali : seorang yg berjaya
Abu : seorang yg gagal


ALi Seorang yg SukSes


Alkisah bermula di suatu petang setelah Abu mendapat satu semangat utk berubah...


Abu : Ali, camner nak jadi berjaya macam ko?


Ali : Oh, senang ja,. malam nie ko ikut aku pi kolam
renang.


Abu : Ok..


Di Kolam renang..


Abu : Apa kita nak buat kat sini?.. Aku bukan nak
belajor berenang, aku nak tau camner ko berjaya.. huh..


Ali : Aku tahu,.. jom masuk dulu dalam kolam.


** mereka pun masuk ke dalam kolam pd aras lutut, kemudian aras dada..


Abu : Ko ni dah gila apa??


** Ali tanpa berlengah terus menyelamkan kepala Abu ke dalam kolam buat beberapa saat.


Abu merasakan Ali ingin membunuhnya.. haha
** Abu pun termengah-mengah bernafas selepas kepalanya diangkat naik dr dalam air.


Ali : Maafkan aku,.. so, apa ko rasa masa duk dalam
air tadi?


Abu : X rasa apa2,..cuma aku cuma nak selamat nak udara, nak bernafas..


Ali: tepat, sama jugak kita nak berjaya,.. masa ko
dalam air tadi, ko xpikir apa2 pun kan?.. ko xfikir sal facebook, youtube, awek, kawan2, makanan dll,.. ko cuma fikir 'camner nak lepas' ja kan?.. Andai ko xlepas, ko akan mati kelemasan.


Abu: Betul jugak..


Ali : So, gitu jugak nak berjaya. Ko kena fokus,
xleh main2, ko kena sungguh2 & jelas matlamat ko nak berjaya, ko kena guna segala kemampuan yg ko ada utk mengejar cita2 ko.Bukan sekadar angan2 kosong. Kalu x, ko hanya akan mati dengan angan2 ko yg kosong tu.


Abu : Waduh, nyesal betol selama nie aku banyak
main2.


Ali : Xmengapa, ko kena syukur banyak2 pd Allah
sebab bagi ko kesedaran. Jangan bimbang,masa masih ada utk ko perbaiki diri ko.Suka aku nak share satu firman Allah ng ko "Hai org2 beriman, mintalah pertolongan dgn sabar & solat. Sesungguhnya, Allah beserta dgn orang2 yg sabar". So, wajib utk kita minta dgn Dia jugak. Xder benda pun pd kita nie.


Abu : Baik pak Ustaz.. haha.. Aku tekad utk perbaiki diri. Moga Allah bantu aku.


Ali : Bila pulak aku jadi ustaznya..haha,.. InsyaAllah ko boleh.. aku sentiasa dibelakang ko.


Abu : Terima kasih banyak2 teman.


Ali : Sama-sama



huhu...slps membca cerita pndk tntg kejayaan ni, terubt skit hti yg gundah gulana ni..
bknnya apa..STPM xlma lgi, tpi aq btul2 xbrsdia..haisyhh..risau..
aq xnk ketinggln diblkng..TAKNAKKK!!!!
haha....so, apa lgi..jgn main2, matlmat kena jelas..
usaha kena ada..ingt tu...InsyaAllah...

♥Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Fyda♥

No comments:

Post a Comment

Waa..da abes baca???
Tinggalkan komen tau..